Instagram

Facebook

Sveriges bästa service för åttonde året i rad


2019-06-05

Skellefteå Kraft har tilldelas utmärkelsen för bästa serviceupplevelsen inom energibranschen, för åttonde året i rad.
Bild: Thea Holmqvist

Skellefteå Kraft har tilldelas utmärkelsen för bästa serviceupplevelsen inom energibranschen, för åttonde året i rad.



Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad.
Bild: Paulina Holmgren
Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad.

Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.
Bild: Evalena Karlsson
Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

– Att vi tilldelas utmärkelsen för bästa serviceupplevelsen inom energibranschen för åttonde året i rad är verkligen hedrande. Det här är en utmärkelse som alla medarbetare ska känna sig delaktig i och jag är otroligt glad över att vara en del av ett så hängivet och engagerat gäng som alltid sätter kunden i fokus, säger Patrik Grantås, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

ServiceScore har sedan 2012 årligen genomfört undersökningar gällande hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher.

– Våra produkter och tjänster kan ibland upplevas både komplexa och komplicerade, men det ska aldrig vara komplicerat att ha kontakt med oss. Att vinna denna utmärkelse är ett kvitto på att vi gör rätt saker och sporrar oss att fortsätta utveckla serviceerbjudandet inom företaget, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

En rekordvarm och nederbördfattig sommar 2018 bidrog till att elpriset i Sverige höjdes under andra halvan av 2018.

– Vi har sett en tydlig ökning av antalet ärenden till kundserviceavdelningen under det gångna året än tidigare år. En klar majoritet av dessa rör frågor om just elpriset. Att vi trots ökat antal ärenden har så nöjda kunder att vi får ta emot denna utmärkelse även i år värmer därför lite extra, säger en mycket stolt Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Resultatet för utmärkelsen baseras på en undersökning som ServiceScore sedan 2012 genomför årligen. I undersökningen har över 3300 svenskar fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner.




Källa: Skellefteå kraft


Skriv ut





Smart uppvärmning av bussar sparar energi motsvarande två vindkraftverk

Nobina och Telia har tillsammans utvecklat en IoT-lösning (Internet of Things/Sakernas internet) för smartare uppvärmning av bussar. 2 000 fordon har utrustats med nya funktioner i...

Läs mer
Enerbrokers
Fullständig elektrifiering är inom räckhåll enligt ny rapport.

Fullständig elektrifiering är inom räckhåll – och billigare än man kan tro

En ny rapport från Sweco analyserar hur europeiska konsumenter kommer att påverkas av...

Läs mer
Idcon

ABB stöttar Sydkoreas grönare framtid


Stor order för omriktarstationer ökar stabiliteten i elförsörjningen på...

Läs mer

Smartare användning av fjärrvärme ger minskat klimatavtryck


Fjärrvärme har funnits i Sverige sedan 1950-talet och tekniken är det i sä...

Läs mer

E.ON höjer nätavgiften


Från den 1 juli höjer E.ON elnätsavgiften. För en lägenhet innebär...

Läs mer


Effektivare och säkrare fjärrvärmeleveranser genom ny ledning i Jönköping

Jönköping Energi vill koncentrera fjärrvärmeproduktionen till sin anlä...

Läs mer


Energikontor Norrs nya satsning - Upptrappning av klimatarbetet i Norrbotten

Energikontor Norr tog i dagarna emot det glädjande beskedet att finansieringen till...

Läs mer
Elbussen på linje 55 har under våren använts som mobil mätstation för partiklar i Göteborgsluften.

Chalmerspris till nytt sätt att mäta Göteborgsluften

Hur kan luftkvaliteten i Göteborg mätas på ett effektivare och billigare sätt?...

Läs mer
Mest lästa

Implementa

Cleps

Palgo

Osby Parca / Enertech AB

Contub360

Flintab

energi engagemang

TS Wind

Smhi

Mared

Clean Combustion

Blade solutions

Vindteknikk

IFE

Härnösands kommun

BVM
Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm

Kontakt
info(at)unicamedia.se
Annonsering
annons(at)unicamedia.se