- Vi är mycket stolta över vinsten som visar att vi arbetar med rätt saker. Under året har vi jobbat för att bättre möta kundens behov, bland annat genom att utveckla den digitala upplevelsen på webben, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef marknad, Skellefteå Kraft.
Resultatet för utmärkelsen bygger på en undersökning av ServiceScore där över 3 000 svenskar har fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service och om något företag erbjuder service över förväntan. Deras röster avgör vilket företag som vinner. Skellefteå Kraft har nu för femte året stått som vinnare i tävlingen som genomförs för femte gången.
- Vi värderar våra kunder högt och att ge våra dem en kundservice i toppklass är otroligt viktigt för oss. Vår förhoppning är att fler ska hitta till oss eftersom att vi vill vara hela Sveriges energibolag, säger Sanna Lundström, avdelningschef kundutveckling, Skellefteå Kraft.
Källa: Skellefteå Kraft