Sumer tar ställning i miljöfrågan och går i och med sin lansering av det nya varumärket Sumer ut med att de nu blir en hundraprocentare. I alla nytecknade elavtal kommer medlemmen framöver att få 100 % ren energi, bara vindkraft, men till samma låga pris som förut.
– På Sumer arbetar vi inte bara med att ge våra medlemmar så lågt pris som möjligt över lång tid. Vi sätter också stor vikt vid kvalitén. Vi har arbetat hårt för det här och vi är väldigt stolta att kunna erbjuda det till alla våra Sumers, säger Eva-Lotta Persson, VD för Sumer.
Sumer vill med det här tydligt visa branschen vad det är konsumenterna vill ha. Sumer vill fungera som konsumentens röst och enligt Eva-Lotta Persson vill de inte bara ha lågt pris över lång tid och slippa hoppa mellan kampanjpriser, de vill också att elbolagen ska snabba på utvecklingen av ett hållbart samhälle där just produktionen av den energi vi använder spelar en viktig roll.
– Miljöfrågan är en av mänsklighetens största ödesfrågor. Och vi vill vara med här och påverka, säger Eva-Lotta Persson.
Källa. Sumer